[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
نمایه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 1، شماره 3 - ( 4-1391 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 150-143 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز
توران بهرامی1 ، لیلا ساداتی* 2، احسان گلچینی3 ، الهه محمودی4
1- کارشناس ارشد آموزش پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی البرز، ایران
2- کارشناس ارشد آموزش پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی البرز، ایران ، L.sadati70@gmail.com
3- دانشجوی کارشناسی اتاق عمل، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
4- دکترای قارچ‌شناسی، گروه پاتوبیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، ایران
چکیده:   (13949 مشاهده)
مقدمه: جهت ارتقای کیفیت آموزش بالینی، بررسی مستمر وضعیت موجود، کشف نقاط قوت و ضعف و تقویت یا اصلاح آن‌ها از ارکان اساسی محسوب می‌شوند و دانشجویان مهمترین منبع دسترسی به اطلاعات لازم در این زمینه می‌باشند. این پژوهش با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در سال 1389 انجام پذیرفت. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در سال 89-90در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی البرز انجام شد و نظرات دانشجویان کارشناسی پیوسته گروه اتاق عمل و هوشبری در مورد وضعیت آموزش بالینی مورد بررسی قرار گرفت. ابزار بررسی پرسشنامه‌ای 35 گزینه‌ای محقق ساخته بود که به صورت خودایفا توسط دانشجویان تکمیل شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزارSPSS و روش‌های آماری تجزیه و تحلیل شد. نتایج: نتایج به‌دست آمده از این مطالعه نشان داد که مطلوب‌ترین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مربو ط به حیطه برخورد با دانشجو بود در حالی که از نظر دانشجویان رشته هوشبری حیطه اهداف و برنامه آموزشی بالاترین سطح را به خود اختصاص داد. در مجموع، دانشجویان رشته اتاق عمل با میانگین امتیاز 74 از 100 وضعیت آموزش بالینی را مطلوب و دانشجویان رشته هوشبری با امتیاز 53 وضعیت آموزش بالینی را نسبتاَ مطلوب توصیف نمودند. نتیجه‌گیری: با توجه به لزوم کسب مهارت بالینی در رشته‌های تخصصی چون کارشناسی اتاق عمل و هوشبری، به نظر می‌رسد لازم است تا در کنار توجه به مسائل آموزش تئوری، به وضعیت محیط‌های بالینی نیز توجه بیش‌تری شود. به عبارت دیگر، محیط آموزش عملی باید به شکل علمی همراستا با اهداف آموزش‌های نظری فراهم شود تا دانشجویان قادر باشند به توانمندی‌های لازم در زمینه تخصصی اتاق عمل و هوشبری نائل گردند.
واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، دانشجوی رشته اتاق عمل، دانشجوی رشته هوشبری
متن کامل [PDF 146 kb]   (3658 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1391/10/17 | پذیرش: 1397/8/21 | انتشار: 1397/8/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahrami Babaheidary T, Sadati L, Golchini E, Mahmudi E. Assessment of Clinical Education in the Alborz University of Medical Sciences from Surgical Technology and Anesthesiology Students’ Point of View . aumj 2012; 1 (3) :143-150
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-51-fa.html

بهرامی توران، ساداتی لیلا، گلچینی احسان، محمودی الهه. بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز . نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1391; 1 (3) :143-150

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-51-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( 4-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز Alborz University Medical Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660