pishbahar M, Hosseini-Shakib M, montazerlotf M. A comprehensive model of employer branding in medical diagnosis laboratories of Alborz Province with exploratory sequential mixed methods design. aumj 2025; 14 (3) :217-232
URL:
http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1872-fa.html
پیش بهار مریم، حسینی شکیب مهرداد، منتظرلطف میترا. الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاههای تشخیص طبی استان البرز با رویکرد آمیخته. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1404; 14 (3) :217-232
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1872-fa.html
1- گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
2- گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران ، mehrdad.shakib@kiau.ac.ir
3- گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (67 مشاهده)
مقدمه: با توجه به نقش روزافزون برند کارفرما در جذب و نگهداشت منابع انسانی بهویژه در بخش خدمات بهداشتی، این پژوهش باهدف ارائه الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاههای تشخیص طبی استان البرز انجام شد.
روش کار: این پژوهش، تحقیقی کاربردی است که با روش آمیخته (کیفی - کمی) انجام شد. در بخش کیفی با مطالعه مقالات و مستندات پیشین و سپس مصاحبه با 10 نفر از خبرگان موضوع با استفاده از روش تحلیل مضمون شاخصها شناسایی و پس از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و با استفاده از نرمافزار MAXQDA مدل کیفی استخراج گردید. در بخش کمی از مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزارهای SPSS 22 و Smart PLS برای آزمون مدل استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد شش بعد در تبیین الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاههای تشخیص طبی استان البرز نقش مؤثری دارند که عبارتاند از: ارزشهای روانشناختی، انگیزشی و اجتماعی، فرهنگ و محیط کاری، عامل اقتصادی، قدرت برند آزمایشگاه، پیامدهای داخلی برندسازی کارفرما و پیامدهای خارجی برندسازی کارفرما
نتیجه گیری: باتوجهبه اینکه بر اساس میزان بار عاملی، مهمترین شاخص ساختار آزمایشگاه بوده است که زیر گروه مؤلفه فرهنگ و محیط کاری است، پیشنهاد میگردد جهت بهبود عملکرد آزمایشگاهها، به طراحی ساختار واحد کاری آزمایشگاهها، تقسیم کار منعطف در آزمایشگاه و تبیین اهداف مشخص آزمایشگاه توجه بیشتری گردد.
نوع مطالعه:
پژوهشی کاربردی |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/8/10 | پذیرش: 1404/1/11 | انتشار: 1404/3/4