دوره 14، شماره 3 - ( بهار 1404 1404 )                   جلد 14 شماره 3 صفحات 232-217 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

pishbahar M, Hosseini-Shakib M, montazerlotf M. A comprehensive model of employer branding in medical diagnosis laboratories of Alborz Province with exploratory sequential mixed methods design. aumj 2025; 14 (3) :217-232
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1872-fa.html
پیش بهار مریم، حسینی شکیب مهرداد، منتظرلطف میترا. الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استان البرز با رویکرد آمیخته. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1404; 14 (3) :217-232

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1872-fa.html


1- گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
2- گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران ، mehrdad.shakib@kiau.ac.ir
3- گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (66 مشاهده)

مقدمه: با توجه به نقش روزافزون برند کارفرما در جذب و نگهداشت منابع انسانی به‌ویژه در بخش خدمات بهداشتی، این پژوهش باهدف ارائه الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استان البرز انجام شد.
روش کار: این پژوهش، تحقیقی کاربردی است که با روش آمیخته (کیفی - کمی) انجام شد. در بخش کیفی با مطالعه مقالات و مستندات پیشین و سپس مصاحبه با 10 نفر از خبرگان موضوع با استفاده از روش تحلیل مضمون شاخص­ها شناسایی و پس از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و با استفاده از نرم­افزار MAXQDA مدل کیفی استخراج گردید. در بخش کمی از مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی و نرم‌افزارهای SPSS 22  و Smart PLS برای آزمون مدل استفاده شد.
یافته ­ها: نتایج‌ نشان داد شش بعد در تبیین الگوی جامع برندسازی کارفرما در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استان البرز نقش مؤثری دارند که عبارت‌اند از: ارزش­های روان‌شناختی، انگیزشی و اجتماعی، فرهنگ و محیط کاری، عامل اقتصادی، قدرت برند آزمایشگاه، پیامدهای داخلی برندسازی کارفرما و پیامدهای خارجی برندسازی کارفرما
نتیجه ­گیری: باتوجه‌به این­که بر اساس میزان بار عاملی، مهم­ترین شاخص ساختار آزمایشگاه بوده است که زیر گروه مؤلفه فرهنگ و محیط کاری است، پیشنهاد می­گردد جهت بهبود عملکرد آزمایشگاه­ها، به طراحی ساختار واحد کاری آزمایشگاه­ها، تقسیم کار منعطف در آزمایشگاه و تبیین اهداف مشخص آزمایشگاه توجه بیشتری گردد.

متن کامل [PDF 761 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی کاربردی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/8/10 | پذیرش: 1404/1/11 | انتشار: 1404/3/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Alborz University Medical Journal

Designed & Developed by : Yektaweb