[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 7 - ::
جلد 7 - صفحات 51-60 برگشت به فهرست نسخه ها
شیوه‌های آموزش به دانشجویان از طریق شیوه‌های یادگیری ایفای نقش و گروه همهمه مبتنی بر تئوری یادگیری بزرگسالان
سارا اسمعیل زاده ساعیه، زهره محمودی، کتایون صالحی، کوروش کبیر، منصوره یزدخواستی
استادیار، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران ، M.Yazdkhasti@abzums.ac.ir
چکیده:   (575 مشاهده)
مقدمه: تدریس، فعالیتی هدفمند است و هدف از آن ارتقای یادگیری افراد است. امروزه با پیشرفت علوم در دانشگاه های علوم پزشکی استفاده از روش های مشارکتی، مبتنی بر حل مساله و دانشجومحور مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این مطالعه مروری بر شیوه‌های آموزش به دانشجویان از طریق شیوه‌های نوین یادگیری ایفای نقش و گروه همهمه مبتنی بر تئوری یادگیری بزرگسالان می‌باشد.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه پایگاه های علمی Pubmed, SID، Google scholar، Scopus (2000 تا 2015) و مقالات منتشر شده در مجلات معتبر داخلی در زمینه آموزش پزشکی از جمله IJCME و گام‌های توسعه آموزش پزشکی با استفاده از کلید واژه‌های :  Role playing،  Buzz group، Adult learning theory ، Education مورد جستجو قرار گرفت. بنابر جستجوی انجام شده 23 مقاله مرتبط با توجه به هدف پژوهش انتخاب گردید.
یافته‌ها: شیوه‌های یادگیری بایستی متناسب با نیازها، ویژگی‌های فردی و بستر اجتماعی- فرهنگی افراد باشد. در ضمن گویا و دارای چنان تنوعی باشد که وسایل سازگاری آنان را با محیط زندگی و شغلی خود فراهم سازد. انتخاب شیوه یادگیری بسته به شرایط مختلف و با توجه به هدفها، انگیزه ها، افراد متفاوت، امکانات، زمان، وسایل و ابزار مورد استفاده در یادگیری افراد، متفاوت است. ایفای نقش و گروه همهمه از جمله یادگیری مبتنی بر حل مسئله و مشارکتی است که به سمت استفاده در آموزش حیطه‌های عاطفی تغییر یافته است. روش ایفای نقش و گروه همهمه به لحاظ یادگیری انگیزشی و چالش برانگیز می‌تواند به ارتقای یادگیری دانشجویان کمک نماید و به یادگیری آنها عمق بیشتری بخشد.
نتیجه‌گیری: سازماندهی مطالب و لزوم آشنایی اساتید با راهبردهای یادگیری پویا و مشارکتی بر حسب الگوهای آموزشی تعاملی سبب بارش افکار و یادگیری بهتر دانشجویان می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: تئوری یادگیری بزرگسالان، گروه همهمه، ایفای نقش
متن کامل [PDF 195 kb]   (222 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaelzadeh Saeieh S, Mahmoodi Z, Salehi K, Kabir K, Yazdkhasti M. Teaching Methods for Students Through Role-Playing and Buzz Group Learning Methods Based on Adult Learning Theory. aumj. 2018; 7 (3-supple) :51-60
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-818-fa.html

اسمعیل زاده ساعیه سارا، محمودی زهره، صالحی کتایون، کبیر کوروش، یزدخواستی منصوره. شیوه‌های آموزش به دانشجویان از طریق شیوه‌های یادگیری ایفای نقش و گروه همهمه مبتنی بر تئوری یادگیری بزرگسالان. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1397; 7 (3-supple) :51-60

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-818-fa.html



جلد 7 - برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز Alborz University Medical Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3977