[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
نمایه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 8، شماره 3 - ( 5-1398 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 244-236 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی آگاهی و دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به آیین نامه آموزشی
عفت هاتف‌نیا* 1، پروانه کریم‌پور آذر2 ، مریم خیریت3
1- مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت،دانشگاه علوم پزشکی البرز،کرج،ایران ، e.hatefnia@abzums.ac.ir
2- کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی ،دانشگاه علوم پزشکی البرز،دانشکده بهداشت ، کرج، ایران
3- کارشناس ارشد آموزش بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی البرز،دانشکده بهداشت ، کرج، ایران
چکیده:   (2893 مشاهده)
مقدمه: مقررات وآیین نامه‌های آموزشی از جمله مهمترین مقررات در دانشگاه محسوب می شوند چرا که محرک فعالیتهای اصلی دانشگاه به حساب می آیند در نتیجه‌ قبل‌ از هر اقدامی‌، آشنایی‌ با قوانین‌ و آیین نامه‌ آن ضروری‌ می‌باشد‌. این مطالعه با هدف بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به آیین نامه آموزشی و ضرورت آموزش آن [P31] انجام گرفت.
روش کار: جامعه پژوهش این مطالعه، را تمام دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه که تمایل به شرکت در مطالعه را داشتند ، تشکیل داد . نمونه‌ای به تناسب تعداد دانشجویان هر رشته انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه پژوهشگر ساخته با استفاده از منابع موجود بود که مراحل روایی و پایایی آن صورت گرفت . اطلاعات به دست آمده پس از کد گذاری به نرم افزار spss ویرایش 19 وارد و همچنین با توجه به اهداف مطالعه از آمار توصیفی و آمار استنباطی جهت آنالیز داده‌ها استفاده شد .
یافته ها: نتایج نشان دادکه میانگین آگاهی دانشجویان رشته‌های مختلف در خصوص مقررات آموزشی 55/9و میانگین نگرش نسبت به مقررات آموزشی و ضرورت آموزش آنها24/19می باشد. آنالیز واریانس نشان دادکه بین آگاهی با رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی ارتباط وجود دارد. همچنین آزمون کای اسکویر بین نگرش و ترم تحصیلی ، نگرش و رشته تحصیلی P=000)) ارتباط معنا داری را نشان داد و بین نگرش و عملکرد تحصیلی ارتباط معناداری را نشان نداد.
بحث و نتیجه گیری: با توجه به نمره بسیار پایین میانگین آگاهی دانشجویان از مقررات آموزشی و همچنین بالا بودن درصد نگرش مثبت نسبت به ضرورت و آموزش آنها، برنامه ریزی برای آموزش مقررات آموزشی به دانشجویان در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.

 [P31]حذف شود
واژه‌های کلیدی: آگاهی، نگرش، آیین نامه‌های آموزشی دانشگاه، دانشجویان
متن کامل [PDF 236 kb]   (979 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/5/18 | پذیرش: 1398/5/18 | انتشار: 1398/5/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hatefnia E, Karimpur Azar P, Kheiryat M. Assessment of Knowledge, Attitude of Students Alborz University of Medical Sciences Towards Educational Regulations. aumj 2019; 8 (3) :236-244
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-955-fa.html

هاتف‌نیا عفت، کریم‌پور آذر پروانه، خیریت مریم. ارزیابی آگاهی و دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به آیین نامه آموزشی. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1398; 8 (3) :236-244

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-955-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( 5-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز Alborz University Medical Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660