دوره 8، شماره 3 - ( 5-1398 )                   جلد 8 شماره 3 صفحات 244-236 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hatefnia E, Karimpur Azar P, Kheiryat M. Assessment of Knowledge, Attitude of Students Alborz University of Medical Sciences Towards Educational Regulations. aumj 2019; 8 (3) :236-244
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-955-fa.html
هاتف‌نیا عفت، کریم‌پور آذر پروانه، خیریت مریم. ارزیابی آگاهی و دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به آیین نامه آموزشی. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1398; 8 (3) :236-244

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-955-fa.html


1- مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت،دانشگاه علوم پزشکی البرز،کرج،ایران ، e.hatefnia@abzums.ac.ir
2- کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی ،دانشگاه علوم پزشکی البرز،دانشکده بهداشت ، کرج، ایران
3- کارشناس ارشد آموزش بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی البرز،دانشکده بهداشت ، کرج، ایران
چکیده:   (3086 مشاهده)
مقدمه: مقررات وآیین نامه‌های آموزشی از جمله مهمترین مقررات در دانشگاه محسوب می شوند چرا که محرک فعالیتهای اصلی دانشگاه به حساب می آیند در نتیجه‌ قبل‌ از هر اقدامی‌، آشنایی‌ با قوانین‌ و آیین نامه‌ آن ضروری‌ می‌باشد‌. این مطالعه با هدف بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به آیین نامه آموزشی و ضرورت آموزش آن [P31] انجام گرفت.
روش کار: جامعه پژوهش این مطالعه، را تمام دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه که تمایل به شرکت در مطالعه را داشتند ، تشکیل داد . نمونه‌ای به تناسب تعداد دانشجویان هر رشته انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه پژوهشگر ساخته با استفاده از منابع موجود بود که مراحل روایی و پایایی آن صورت گرفت . اطلاعات به دست آمده پس از کد گذاری به نرم افزار spss ویرایش 19 وارد و همچنین با توجه به اهداف مطالعه از آمار توصیفی و آمار استنباطی جهت آنالیز داده‌ها استفاده شد .
یافته ها: نتایج نشان دادکه میانگین آگاهی دانشجویان رشته‌های مختلف در خصوص مقررات آموزشی 55/9و میانگین نگرش نسبت به مقررات آموزشی و ضرورت آموزش آنها24/19می باشد. آنالیز واریانس نشان دادکه بین آگاهی با رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی ارتباط وجود دارد. همچنین آزمون کای اسکویر بین نگرش و ترم تحصیلی ، نگرش و رشته تحصیلی P=000)) ارتباط معنا داری را نشان داد و بین نگرش و عملکرد تحصیلی ارتباط معناداری را نشان نداد.
بحث و نتیجه گیری: با توجه به نمره بسیار پایین میانگین آگاهی دانشجویان از مقررات آموزشی و همچنین بالا بودن درصد نگرش مثبت نسبت به ضرورت و آموزش آنها، برنامه ریزی برای آموزش مقررات آموزشی به دانشجویان در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.

 [P31]حذف شود
متن کامل [PDF 236 kb]   (1092 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/5/18 | پذیرش: 1398/5/18 | انتشار: 1398/5/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Alborz University Medical Journal

Designed & Developed by : Yektaweb