اسمعیلزاده ساعیه سارا، نوریسپهر محمد، بهرامی توران، رجبی محمد. بکارگیری مدل مماسی در نیازسنجی فعالیتهای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1391; 2 (1) :13-18
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-77-fa.html
1- دانشجوی دکترای بهداشت باروری، مربی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی البرز،البرز، کرج ، esmaelzadeh1360@gmail.com
2- دانشیار گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز،البرز، کرج
3- کارشناسی ارشد پرستاری،مربی گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز، البرز، کرج
4- دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه علوم پزشکی تهران،تهران، ایران
چکیده: (8391 مشاهده)
مقدمه: طرحریزی و اجرای پروژههای نیازسنجی آموزشی در هر سطحی مستلزم پیروی از یک طرح و مدل مشخص است. مدلها به درک یک مشکل در یک بستر مشخص کمک میکنند. مدل مماسی تلفیقی از مدلهای موجود در زمینه نیازسنجی آموزشی است که جامعیت کافی از نظر گردآوری اطلاعات، بررسی مستندات و سوابق موجود را دارا میباشد. این مطالعه با هدف بکارگیری مدل مماسی در ارزیابی نیازسنجی حیطههای هفت گانه وظایف اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال1389 انجام گردید. روشها: مطالعه حاضر توصیفی - مقطعی بوده و روش اجرای این پژوهش براساس مدل مماسی است که در بین 34 نفر عضو هیئت علمی وآموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1389 انجام گرفته است. نتایج: بیشترین اهمیت به حیطه پژوهش تعلق داشت و گویه مقاله نویسی به زبان انگلیسی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده بود. درحیطه توسعه فردی که رتبه دوم را داشت گویه آشنایی بانرم افزار spss بیشترین فراوانی رابه خود اختصاص داده بود. بحث: باتوجه به نتایج حاصله بنظر میرسد ازآنجا که تاکید دانشگاه ها بر ارائه نتایج فعالیت های پژوهشی در قالب مقالات علمی پژوهشی است و اساتید محترم ضرورت مقاله نویسی را بیشتر متذکر شدهاند، لذا پیشنهاد میگردد با اولویت قراردادن این حیطه راهبردهایی جهت توانمندسازی اساتید مد نظر قرارگیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1392/4/11 | پذیرش: 1396/6/1 | انتشار: 1396/6/1