[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( تابستان 1401 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 404-401 برگشت به فهرست نسخه ها
نفریت حاد بینابینی ناشی از دارو در یک کودک 9 ساله: یک گزارش مورد
مرجان وکیلی ، معصومه قسمتی
متخصص اطفال، بخش اطفال، بیمارستان شهید باهنر، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران
چکیده:   (28 مشاهده)
نفریت حاد بینابینی ناشی از دارو (DI-AIN) یک علت شایع AKI است و منجر به CKD و ESRD می‌شود اگرچه هر دارویی به طور بالقوه می‌تواند باعث ایجاد DI-AIN شود ، آنتی بیوتیک‌ها ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و مهار کننده های پمپ پروتون ، شایع ترین علل بیماری هستند . در مطالعه حاضر به معرفی یک کودک 9 ساله با نفریت اینترستیشیال ناشی از دارو (سفوتاکسیم، ونکومایسین و آسیکلوویر) پرداختیم.نتایج حاصل نشان داد با توجه به علائم بیمار نمی توان داروی ایجاد کننده DI-AIN را تشخیص داد. بنابراین پزشکان باید مراقب بروز DI-AIN به دنبال مصرف سفوتاکسیم، ونکومایسین و آسیکلوویر در کودکان  باشند.
 
متن کامل [PDF 286 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/21 | پذیرش: 1401/4/10 | انتشار: 1401/4/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vakili M, ghesmati M. Drug-induced interstitial nephritis in a 9-year-old child: A case report. aumj. 2022; 11 (3) :401-404
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1552-fa.html

وکیلی مرجان، قسمتی معصومه. نفریت حاد بینابینی ناشی از دارو در یک کودک 9 ساله: یک گزارش مورد. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1401; 11 (3) :404-401

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1552-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز Alborz University Medical Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4410