دوره 14، شماره 4 - ( پاییز 1404 1404 )                   جلد 14 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: U-01145
Ethics code: IR.AJUMS.REC.1401.283

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javaheri F, Kohan M, Khajeali N, Babajani A. Gallery Walk educational method: investigating the effect of active and team-based learning method and satisfaction of anesthesia students. aumj 2025; 14 (4) : 8
URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1904-fa.html
جواهری فاطمه، کهن محمود، خواجه علی نسرین، باباجانی علیرضا. روش آموزشی Gallery Walk: بررسی تاثیر یادگیری فعال و مبتنی بر تیم بر رضایتمندی دانشجویان هوشبری. نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1404; 14 (4)

URL: http://aums.abzums.ac.ir/article-1-1904-fa.html


1- گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران
2- گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران
3- مرکز توسعه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
4- گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران ، alirezababajani1368@gmail.com
چکیده:   (46 مشاهده)

مقدمه: در روش یادگیری مبتنی بر تیم، مشارکتی، فعال و دانشجومحور Gallery Walk، گروه­های کوچک دانشجویان بر تکالیف درسی تمرکز کرده و در تعامل با یکدیگر، نقش اصلی را در فرایند یاددهی - یادگیری خود بر عهده می­گیرند.
روش کار: این مطالعه بر روی 30 دانشجوی کارشناسی هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1401 در ایران اجرا شد. 30 دانشجو در گروه مداخله وارد شدند و محتوای آموزشی دانش مراقبت­های حین القای بیهوشی عمومی درکلاس با روش Gallery Walk ارائه گردید. پس از مداخله، پرسشنامه رضایتمندی توسط شرکت کنندگان پر گردید. رضایتمندی دانشجویان با مقایسه میانگین نمرات دانشجویان توسط نرم افزار آماری  SPSS بررسی شد.
یافته­ها: هیچ‌کدام از دانشجویان رضایتمندی ضعیف یا متوسط نداشتند؛ %۱۰ رضایتمندی خوب و %۹۰ رضایتمندی خیلی خوب داشتند. نمرات رضایتمندی بین ۵۰ تا ۷۵ متغیر بود. بین سن و رضایتمندی همبستگی معکوس وجود داشت. با افزایش معدل، رضایتمندی کاهش یافت، اما این تفاوت معنی‌دار نبود (602/0 = p). آزمون تی مستقل نشان داد بین رضایتمندی زنان و مردان تفاوت معنی‌داری وجود ندارد (83/0 = p) همچنین، رضایتمندی دانشجویان ترم ۵ بیشتر از دانشجویان ترم ۳ بود، اما این تفاوت نیز معنی‌دار نبود (775/0 = p).
نتیجه‌گیری: دانشجویان از شرکت در کلاس با روش Gallery Walk رضایتمندی بسیار خوبی داشتند. این روش قابلیت اجرا در کلاس­های با تعداد بالای دانشجو را برخوردار است و بر ایجاد محیط یادگیری پویا، فعال و تعاملی، مدیریت زمان و جلوگیری از خستگی دانشجویان تمرکز دارد.

شماره‌ی مقاله: 8
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/1/12 | پذیرش: 1404/6/4 | انتشار: 1404/8/5

فهرست منابع
1. Xu Y, Shao Y, Dong J, Shi S, Jiang C, Li Q, editors. Advancing problem-based learning with clinical reasoning for improved differential diagnosis in medical education. Proceedings of the 2025 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems; 2025. [DOI:10.1145/3706598.3713772]
2. Al-Karadsheh O, Abutayyem H, Saidi A, Shqaidef A. Knowledge acquisition and student perceptions of three teaching methods: a randomized trial of live, flipped, and interactive flipped classrooms. BMC Medical Education. 2025;25(1):573. [DOI:10.1186/s12909-025-07156-0]
3. Perez A, Green J, Moharrami M, Gianoni-Capenakas S, Kebbe M, Ganatra S, et al. Active learning in undergraduate classroom dental education-a scoping review. Plos one. 2023;18(10):e0293206. [DOI:10.1371/journal.pone.0293206]
4. Prince M, Felder R. The many faces of inductive teaching and learning. Journal of college science teaching. 2007;36(5):14.
5. Machemer PL, Crawford P. Student perceptions of active learning in a large cross-disciplinary classroom. Active learning in higher education. 2007;8(1):9-30. [DOI:10.1177/1469787407074008]
6. Patrick LE, Howel LA, Wischusen W. Perceptions of active learning between faculty and undergraduates: Differing views among departments. Journal of STEM Education: Innovations and Research. 2016;17(3).
7. Dara VL, Kesavan C. Analyzing the concept of participatory learning: strategies, trends and future directions in education. Kybernetes. 2025;54(7):3882-915. [DOI:10.1108/K-12-2023-2581]
8. Tadesse T, Ware H, Asmare A, Gillies RM. Enhancing student engagement and outcomes: The effects of cooperative learning in an Ethiopian University's classrooms. Education Sciences. 2024;14(9):975. [DOI:10.3390/educsci14090975]
9. Latorre-Cosculluela C, Sierra-Sánchez V, Vázquez-Toledo S. Gamification, collaborative learning and transversal competences: analysis of academic performance and students' perceptions. Smart Learning Environments. 2025;12(1):2. [DOI:10.1186/s40561-024-00361-2]
10. Ma C, Chen B-C. The Impact of Competitive and Collaborative Environments on Vocational Students' Competitive Attitudes, Task Motivation, and Adaptability: A Multilevel Structural Equation Modeling Analysis. Behavioral Sciences. 2025;15(4):433. [DOI:10.3390/bs15040433]
11. Sisk RJ. Team-based learning: systematic research review. Journal of Nursing Education. 2011;50(12):665-9. [DOI:10.3928/01484834-20111017-01]
12. Sharifdini M, Jafari A, Daeihamed M, Hesari Z. Comparative evaluation of gallery walk and traditional educational method in teaching pharmaceutics subjects in pharmacy students. Research in Medical Education. 2020;12(3):23-31.
13. Koles P, Nelson S, Stolfi A, Parmelee D, DeStephen D. Active learning in a year 2 pathology curriculum. Medical education. 2005;39(10):1045-55. [DOI:10.1111/j.1365-2929.2005.02248.x]
14. Safari M, YAZDAN PB, Ghafarian H, Yazdanpanah S. Comparing the effect of lecture and discussion methods on studentslearning and satisfaction. 2006.
15. Chung E-K, Rhee J-A, Baik Y-H, A O-S. The effect of team-based learning in medical ethics education. Medical teacher. 2009;31(11):1013-7. [DOI:10.3109/01421590802590553]
16. Mody SK, Kiley J, Gawron L, Garcia P, Hammond C. Team-based learning: a novel approach to medical student education in family planning. Contraception. 2013;88(2):239-42. [DOI:10.1016/j.contraception.2012.07.012]
17. Zgheib NK, Simaan JA, Sabra R. Using team-based learning to teach pharmacology to second year medical students improves student performance. Medical teacher. 2010;32(2):130-5. [DOI:10.3109/01421590903548521]
18. Sheeba Elizabeth J, Prasad D, Francis F, Prabhakaran H. Integrating a Gallery Walk in a Nursing Classroom: A Nurse Educator's Perspectives and Student's Reflections. International Journal of Nursing Education. 2020;12(4):125.
19. Khalafi A, Javaheri F, Khajeali N, Haghighizadeh MH. Using Gallery Walk Method to Enhance Learning Outcomes and Retention of Nurse Anesthesia Students in Iran: A Quasi-Experimental Study. Shiraz E-Medical Journal. 2023;24(5). [DOI:10.5812/semj-135035]
20. Yazidah NI IS, Rochsun. Gallery Walk as a Strategy to Increase Student Cooperation and Creativity. International Journal of Progressive Mathematics Education. 2025;5(1):91-108. [DOI:10.22236/ijopme.v5i1.18618]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Alborz University Medical Journal

Designed & Developed by : Yektaweb