1- کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی، گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام (مرکز نوآوری) ، A.Ershadi@zarholding.com
2- دکتری مدیریت استراتژیک/ گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام (مرکز نوآوری)
3- دکتری شیمی تجزیه/ گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام (مرکز نوآوری)
4- دکترای تخصصی شیمی فیزیک / گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام (مرکز نوآوری)
چکیده: (2490 مشاهده)
بندر خشک پایانهای میان نقلیهای درون مرزی است که مستقیما با بنادر دریایی مرتبط بوده و از نظر وسائط نقلیه دارای ظرفیت بالایی است که مصرف کنندگان میتوانند واحدهای استاندارد کالا را از آن تحویل گرفته یا به آن تحویل میدهند. این بندر پایانهای ترکیبی در پس کرانه است که به بندری ســاحلی متصل اســت. تجهیزات لازم و کافی بـــرای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل و نقل اعم ازجــادهای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده است و مشتریان میتوانند کالایشان را به شیوههای مختلف دریافت یا تحویل دهند. بندر خشک به عنوان یک پایگاه کم خطر در راستای توسعه پایدار ملی و تاسیس پالایشگاههایی استراتژیک نظیر پالایشگاه غلات محسوب می گردد. بندر خشک از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که برخی از آنها شامل منطقه امن دارای درگاه برای ورود و خروج، انبارهای مسقف و باز مجزا شده برای واردات، صادرات و ترانس شیپمنت و برای کالاهای فساد پذیر، محموله های با ارزش بالا و محمولههای پر خطر، تسهیلات انبارداری شامل انبارداری ضمانت دار گمرکی، مکان مناسب جهت توقف ناوگان با فضای پارک مکفی برای ناوگان باری، ســاختمان اداری مطابق طرحهای مصوب مندرج در موافقت اصولی برای گمرک و دیگر متقاضیان از قبیل فورواردرهای بار، نمایندگیهای کشتی رانی، ترخیص کالاهای گمرک، بانکها و سایر خدمات مرتبط، انجام خدمات گمرکی و ارائه خدمات لجستیکی میباشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/11/17 | پذیرش: 1400/1/10 | انتشار: 1400/1/10