TY - JOUR JF - Alborz-Health JO - aumj VL - 7 IS - 0 PY - 2018 Y1 - 2018/9/01 TI - Teaching Methods for Students Through Role-Playing and Buzz Group Learning Methods Based on Adult Learning Theory TT - شیوه‌های آموزش به دانشجویان از طریق شیوه‌های یادگیری ایفای نقش و گروه همهمه مبتنی بر تئوری یادگیری بزرگسالان N2 - مقدمه: تدریس، فعالیتی هدفمند است و هدف از آن ارتقای یادگیری افراد است. امروزه با پیشرفت علوم در دانشگاه های علوم پزشکی استفاده از روش های مشارکتی، مبتنی بر حل مساله و دانشجومحور مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این مطالعه مروری بر شیوه‌های آموزش به دانشجویان از طریق شیوه‌های نوین یادگیری ایفای نقش و گروه همهمه مبتنی بر تئوری یادگیری بزرگسالان می‌باشد. مواد و روش‌ها: در این مطالعه پایگاه های علمی Pubmed, SID، Google scholar، Scopus (2000 تا 2015) و مقالات منتشر شده در مجلات معتبر داخلی در زمینه آموزش پزشکی از جمله IJCME و گام‌های توسعه آموزش پزشکی با استفاده از کلید واژه‌های : Role playing، Buzz group، Adult learning theory ، Education مورد جستجو قرار گرفت. بنابر جستجوی انجام شده 23 مقاله مرتبط با توجه به هدف پژوهش انتخاب گردید. یافته‌ها: شیوه‌های یادگیری بایستی متناسب با نیازها، ویژگی‌های فردی و بستر اجتماعی- فرهنگی افراد باشد. در ضمن گویا و دارای چنان تنوعی باشد که وسایل سازگاری آنان را با محیط زندگی و شغلی خود فراهم سازد. انتخاب شیوه یادگیری بسته به شرایط مختلف و با توجه به هدفها، انگیزه ها، افراد متفاوت، امکانات، زمان، وسایل و ابزار مورد استفاده در یادگیری افراد، متفاوت است. ایفای نقش و گروه همهمه از جمله یادگیری مبتنی بر حل مسئله و مشارکتی است که به سمت استفاده در آموزش حیطه‌های عاطفی تغییر یافته است. روش ایفای نقش و گروه همهمه به لحاظ یادگیری انگیزشی و چالش برانگیز می‌تواند به ارتقای یادگیری دانشجویان کمک نماید و به یادگیری آنها عمق بیشتری بخشد. نتیجه‌گیری: سازماندهی مطالب و لزوم آشنایی اساتید با راهبردهای یادگیری پویا و مشارکتی بر حسب الگوهای آموزشی تعاملی سبب بارش افکار و یادگیری بهتر دانشجویان می‌گردد. SP - 51 EP - 60 AU - Esmaelzadeh Saeieh, Sara AU - Mahmoodi, Zohreh AU - Salehi, Katayoun AU - Kabir, Kourosh AU - Yazdkhasti, Mansoureh AD - Department of Midwifery, Assistant Professor, social determinant of health research center, school of medicine, Alborz University of Medical Sciences, Karaj, Iran KW - Adult Learning Theory KW - Buzz Group KW - Role-Playing UR - http://aums.abzums.ac.ir/article-1-818-fa.html DO - 10.29252/aums.7.7:supplement.3-supple.51 ER -